17. Így működik a REMARKETING a hírlevél küldésben – avagy levél küldés adott levél megnyitásakor, vagy adott levélben át nem kattintás esetén

A ListaMester egyik 2014-es fejlesztése közé tartozik, hogy bizonyos leveleket megnyitó olvasókat „követhetsz” egy újabb levéllel, vagy aki nem volt elég érdeklődő és nem kattintott a leveledben elhelyezett linkre, azt figyelmeztetheted egy másik levéllel, hogy „vigyázzon, mert lemarad”.

Tulajdonképpen ez a funkció egyfajta REMARKETING: aki már egyszer járt Nálad (megnyitotta a leveledet, vagy megnyitotta a leveledet, de nem kattintott át) azt el tudod érni újabb levéllel.

Akik már használják, nagyon szeretik.:-)

Két eseményt állíthatsz be:

  1. A levél megnyitásakor azonnal menjen ki egy másik (beállított) levél.
    (A levél megnyitása azt jelenti, hogy a levelezője az olvasónak betöltötte a megnyitás mérésére szolgáló kis képet a levélben, vagy pedig ha ezt nem engedélyezte az olvasó a levelezőjének, akkor arról jött visszajelzés, hogy kattintott a levélben elhelyezett valamelyik linkre.)
  2. Ha az olvasó a levelet megnyitotta, de az általad megadott időn belül NEM kattintott át egyetlen tartalmi oldalas linkre sem a levélben, akkor menjen ki egy másik (beállított) levél.

Mire lehet ezt használni?

  1. Az első variációt arra, hogy megköszönjük, hogy elolvasta a levelünket. Vagy upsellel akarunk eladni valamit.
  2. A második esetben egy újabb levéllel meggyőzzük, hogy érdemes azokra a linkekre kattintani a levélben, amire eddig nem kattintott.

1. esemény beállítása:

  1. A levél megszerkesztése után az Email küldése megnyitás vagy át nem kattintás esetén funkció részben válaszd ki a legördülő listában azt a másik levelet, amit szeretnél kiküldeni, ha az olvasó megnyitotta azt a levelet, aminek most a szerkesztő oldalán vagy. Az email, amit küldünk: (a példában: Köszönet levél)
  2. Kattints alul a Mentés és folytatás gombra!

linkek19

Ebben az esetben ha az olvasó megnyitotta a leveledet, rögtön kap egy másik – jelen esetben Köszönő levelet. A megadott email csak egyszer megy ki, tehát ha megnyitja többször is, vagy rákattint többször is, akkor már nem.

+ Ad még egy extra lehetőséget ez a funkció: Ha valami miatt Neked fontos, hogy azonnal kapj értesítést egy saját email címre, ha megnyitotta az olvasó a levelet, akkor írd be ezt a címet a „A cím, amire az emailt küldjük (ha üres, akkor az olvasónak)” szövegdobozba!

linkek20

2. esemény beállítása:

  1. A levél megszerkesztése után az Email küldése megnyitás vagy át nem kattintás esetén funkció részben válaszd ki a legördülő listában azt a másik levelet, amit szeretnél kiküldeni, ha az olvasó adott időtartam alatt nem kattintott át egyetlen tartalmi oldalas linkre sem a levélben. Az email, amit küldünk: (a példában: Ezt fogod kihagyni)
  2. Tégy egy „pipát” az „Akkor küldjük, ha megnyitotta a levelet, de nem kattintott át egyik tartalmi linkre sem az alább megadott időn belül.” szöveg elé!
  3. Írd be, hány percet várjon a rendszer az olvasó kattintására a levélben! Tehát a levél megnyitása és az új, beállított levél elküldése között ennyi idő fog eltelni. Ennyi perccel a megnyitás után küldjük a levelet (ha 0 akkor azonnal, de ezt csak megnyitásra használd): (a példában 45 perc)Megteheted, hogy ide nem írsz semmit, azaz „0” lesz a beállított idő. Ekkor a rendszer azonnal, a levél megnyitásakor küldi az újabb levelet, nem vár a kattintásra. Ez ugyanaz, mint az 1. esemény.
  4. Kattints alul a Mentés és folytatás gombra!

linkek21

Ebben az esetben ha az olvasó megnyitotta a leveledet, a rendszer figyeli, hogy 45 percen belül kattint-e benne valamelyik tartalmi oldalas linkre. Ha 45 percen belül nem kattint, érkezik neki egy újabb levél – jelen esetben „Ezt fogod kihagyni” levél. A megadott email csak egyszer megy ki, tehát ha megnyitja többször is, akkor is csak az első alkalommal számolja a rendszer az időt.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


tizennyolc + 18 =