8. 10 pontos csekklista, hogy ne kerüljön a hírleveled a SPAM mappába:

a.) Általános szabályként hírlevél szerkesztésekor az alábbiakat tartsd szem előtt:

v=spf1 a mx include:listamester.hu ~all

Csak ezt az egy sort kell a rendszergazdának beírnia. Ez ugye annyit hirdet az erre fogékony mail szerverek felé, hogy a ListaMester IP címeit a ti domainjetek megbízható feladóként tartja számon.

Tapasztalataink szerint pl. a Gmail-nél beválik, ha be van állítva az SPF szabály, azaz ha eddig a promóciósba tette a hírleveleket, akkor e szabály beállítása után ugyanaz a levél, ugyanattól a feladótól az elsődlegesbe kerül. Általában, …. de nem mindig. (Akkor, ha olyan feladóról beszélünk, akinek saját, nem elavult címlistája van, amire rendszeresen kommunikál érdekes tartalmat, és a leveleit szívesen megnyitják, és átkattintanak benne, és a szerverek jó reputációval rendelkeznek, amikről küldi. Mi ez utóbbit garantáljuk, a többi a feladón múlik.)

A leveleidet mindig leellenőrizheted a levél szerkesztésénél az Előnézeti funkció segítségével. A funkció LEÍRÁSA ITT .(a hagyományos levélszerkesztőnkben)

De azt is meg tudjuk mutatni Neked, hogyan fog a hírleveled kinézni különböző szélességű kijelzővel rendelkező eszközökön. A funkció BEMUTATÁSA ITT.

Ha a leveled szofisztikált, nagyon formázott, akkor használhatod a Mail – Tester szolgáltatását tesztelésre.

Viszont mi azt javasoljuk, hogy lehetőleg ne használj nagyon szépen formázott, dizájnos hírleveleket. Egyrészt azokról eleve látszik, hogy hírlevél. Másrészt jobban jársz, ha a szép tartalmat a honlapodra teszed, a hírlevélbe pedig csak egy rövid figyelemfelkeltő szöveggel áttereled oda az olvasót egy tartalmi oldalra kattintással. (tartalmi oldal = egyfajta akció link) Így még az átkattintást is mérni tudod és különböző automatizmusokat tudsz beállítani, pl. aki kattintott az bekerül egy új csoportba, vagy kap egy másik levelet. (vagy egyszerűen a linkeket szúrod bele a leveledbe, ezt is követni tudja a rendszer)

HTML szerkesztési mód a ListaMesterben:

A ListaMesterben a hagyományos levélszerkesztőt át lehet kapcsolni html üzemmódba, és így is lehet szerkeszteni a hírlevelet. Akár külső programban formázott html-t is bemásolhatsz ebben a módban, és tudod használni a levelet mintaként. (Sablonok is vannak a LM-ben, de minden egyes levelet is lehet sablonként használni, hiszen le lehet másolni a tartalmát egy másik levélbe, másik néven.)
Nagyon ritkán, de előfordulhat, hogy a beépített szövegszerkesztő elrontja a formázást. Ilyenkor kézzel kell javítani. A HTML szerkesztési módról ITT TALÁLSZ LEÍRÁST.

b.) Mail szerver követelmények (ha saját szervert használsz levélküldésre, csak akkor kell vele törődnöd):

  1. Szükséges dedikált IP cím jól beállított DNS-el és reverse DNS-el,
  2. Jól bejáratott, 1 évnél régebbi domainről küldjed a leveleket!
  3. SPF rekord, DKIM aláírás,
  4. Lehetőleg kevesebb mint 100 levelet küldjél egy perc alatt!
  5. A visszapattanókat vedd ki a listából, max. 3 visszapattanást engedélyezz! (Ha saját szervert használsz: állítsd be a return path paramétert, hogy a visszapattanó visszataláljon!)

c.) Néhány szó a tartalomról:

  1. Szegmentáld a listádat, amennyire csak lehet, hogy minél relevánsabb ajánlatokat tudj küldeni!
  2. Tesztelj! Melyik nap, melyik napszakban nyitják meg gyakrabban a hírleveleidet? A levél tárgya, a szöveg személyessége, a stílus, milyen hamar érdemes nekilátni az értékesítésnek – ez mind tesztelhető.
  3. Nem mindegy a levélküldési gyakoriság. Ha túl gyakran küldesz hírlevelet, akkor nagy lesz a leiratkozás aránya. Ha túl ritkán küldesz, akkor elfelejtenek. (még azt is, hogy feliratkoztak hozzád és SPAM-nek jelölik a levelet)
  4. De ennél jobb tanácsot nem adhatunk: Arról írj, ami érdekli a célközönséget!


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


három × 1 =