E-mail marketing nyáron? Nincs uborkaszezon!

A nagy amerikai sorozatok leállnak. Csökken az izgalmas hírek száma. A budapesti forgalom elviselhetőbbé válik. Az emberek pedig inkább pihennek, nyaralnak, és a Balaton vagy a legközelebbi tengerpart mellett süttetik a hasukat.
Ha úgy gondolod, hogy emiatt a céged is szabadságra mehet, akkor rossz hírünk van: a marketingben nincs nyári szünet, nincs vakáció, még akkor sem, ha valóban lanyhul a fogyasztók érdeklődése.
Az igazán szemfüles vállalkozó ilyenkor kapcsol nagyobb fokozatba, hogy leelőzze azokat a konkurenseket, akiknek lankadni kezd a figyelme a borzasztó hőségben.

Mit mutatnak a számok?

Tény és való, hogy a nyári időszak valóban tartogat némi esést a megnyitások tekintetében (főleg júliusban és augusztusban), de ez nem jelenti azt, hogy az egész e-mail-marketingedet elküldheted szünidőzni. Nem kell megbarátkoznod a bevételkieséssel. Ehelyett inkább más megoldásokat, másfajta üzeneteket kell alkalmaznod ebben az időszakban, hogy sikeres legyél.
Igen, a nyári időszakban nehezebb, de nem lehetetlen a dolgod, ezért rendkívül fontos, hogy megértsd, mit szeretnének és hogyan viselkednek az emberek nyáron.
Hogy nálunk miképp néz ki a nyár? Nézzünk erre pár statisztikát:

Az év eleji láblógatást látva tehát nem lehet azt mondani, hogy nyáron olyan látványos lenne a visszaesés.

Ahogy mondani szokták, az emberek csak az irodát hagyják ott egy időre, nem az internetet.

Persze a vakáció ettől még valóban a pihenésről szól, és mi is azt látjuk, hogy a felhasználóink tényleg inkább arra koncentrálnak, hogy miképp tudnak lassítani egy picit, és visszavenni az egész éves rohanásból.

„Mit csináljak a nyáron?”

A cégek többsége a nyári hónapokban igyekszik energiakímélő üzemmódban működni, mintha a kényszerpihenővel csak a hőgutát akarnák megelőzni a légkondicionált irodában.
Közben a nyár tengernyi lehetőséget biztosít arra, hogy némi kreativitással ügyfeleket, leadeket szerezz. Képzeld csak el, hogy hányfajta nyereményjátékot társíthatsz az e-mail-marketingedhez a nyári ünnepnapokon (vagy akár a szimpla, de forró hétköznapokon), és hogy milyen frappáns kampányokat indíthatsz. (ezekre a dátumokra adunk példát a 4. pontban)
A legfontosabb tanács ilyenkor is az, hogy ne felejts el szegmentálni! A jó e-mail-marketing a dátumokra is odafigyel, és pontosan tudja, hogy mikor mit küld ki. Ezek a hetek, hónapok kiválóan alkalmasak arra, hogy a feliratkozóidat egy-egy jól sikerült kommunikációval közelebb hozd magadhoz (és felismerjék, hogy mennyire szükségük van rád, ill. a termékedre/ szolgáltatásodra).

5 tipp a nyári hírlevelekhez

1. Nyár + tárgymező? Jó párosítás, érdemes alkalmazni: bátran utalj a hőségre és a pihenésre már a hírleveled tárgymezejében is. A felhasználók többségében ez kellemes érzést kelt, és szívesen nyitják majd meg a hírleveledet. Használhatsz emojikat is, mint a Bonami webshopja. (bár ez a nap nem túl eredeti)ListaMester: Nyári hírlevél tárgymező - Bonami

ListaMester: Nyári hírlevél tárgymező – Bonami

ListaMester: Nyári hírlevél tárgymező - Strops

ListaMester: Nyári hírlevél tárgymező – Strops

Ez a dinnyeszelet már sokkal jobb.

Hűs hópelyhekkel viszont nem túl gyakran találkozunk mostanság az inboxunkban, ennek figyelemfelkeltő hatását aknázta ki a DigitalMarketer: ListaMester: Nyári hírlevél tárgymező - DigitalMarketer

ListaMester: Nyári hírlevél tárgymező – DigitalMarketer

2. Egy nyári dizájn nem árthat, még akkor sem, ha te a minimalista (látvánnyal rendelkező) hírlevelekben hiszel. Dobd fel az olvasóid hangulatát egy egyszerű, mégis nyáriasan nagyszerű dizájnnal. Például az Avon is jót választott:

ListaMester: Nyári dizájn Avon

ListaMester: Nyári dizájn Avon

3. A kampányaid, promócióid és témáid központja is a nyár legyen. Ezekben a hónapokban a kikapcsolódásról, a pihenésről és a nyaralásról szeretünk olvasni, még akkor is, ha már a hőség első napján elégedetlenkedünk a nagy meleg miatt. Fókuszálj te is erre! Például a már korábban is említett Bonami gyönyörű képeket használ:

ListaMester: Nyári hírlevél - Bonami

ListaMester: Nyári hírlevél – Bonami

4. Nyáron is van „ünnepnap”: minimum az augusztus 20-i nemzeti ünnepre érdemes kitalálni valamit, amivel felkeltheted a feliratkozóid figyelmét. Ez lehet egy különleges akció vagy nyereményjáték, sőt, még egy magvető kampány is. Próbálj ki valami újat! Gondolatébresztőnek itt van néhány dátum:

5. Ne feledd, a közösségi médiát sem hagyhatod ki a buliból, különösen nyáron nem. Ilyenkor nem hiányozhatnak a hírlevelekből a megosztásra ösztönző gombok, a hashtag-kampányok, és persze jó ötlet, ha a feliratkozókat ilyenkor még inkább a Facebook- vagy az Instagram-fiókod felé tereled.

A nyár emellett tökéletes pillanat arra, hogy kielemezd a hírleveles stratégiádat, és hogy a levont következtetések alapján finomra hangold a gépezetedet. A rendelkezésre álló információk alapján módosíthatod az adott évre vonatkozó elvárásaidat, és megnézheted, hol kell még fejlődnöd.
A lényeg? A céged és az e-mail-marketinged nem pihenhet a nyáron, ha másért nem, hát azért nem, mert emlékezetes karácsonyt és nyereséges évet szeretnél zárni az esztendő végén.

Van kedvenc nyári tárgymeződ, ami idén is jó megnyitást produkált? Oszd meg velünk kommentben (vagy írd meg: support kukac listamester pont hu)!



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


kettő × egy =