Egy képből álló hírlevél: szép-szép, de minek, ha nem jelenik meg?

Egy vallomással tartozom: megszállottan gyűjtöm a hírlevél bakikat, a “másra nem, de elrettentő példának jó lesz” típusú leveleket, a legordítóbb SPAM hírleveleket.

A napokban jött velem szembe ez a gyöngyszem a saját megszokott levelezőmben és rögtön tudtam, hogy megint kincsre bukkantam, amit meg kell osztanom Veled is.

Ez volt a tárgy:

Ennél jobb ajánlatunk az idén már nem lesz! (Ezzel még nem is lett volna gond. Felhívja a figyelmet, kíváncsi leszek mindjárt, hogy mi is ez a legjobb ajánlat …)

Tovább olvasom és ezt látom:

A leiratkozáshoz KATTINTS IDE!

Ez a legjobb ajánlatuk?!? 

Mutatom:

egy képből álló hírlevél

 

Rögtön sejtettem, hogy mi történt: túl szépet akartak, csak a levélszerkesztésénél nem ügyeltek valamire.

A levél megnyitása után ezt látjuk: (pontosabban nem látjuk …)

hirlevel_egy_kepbol_alevelezoben

Íme, az egy képből álló hírlevél.

Biztos sok órát töltött el vele a grafikus, aki az év legjobb ajánlatához méltóan csodás grafikát álmodott, csak kár, hogy nem figyeltek valamire.

Miért nem látszik a kép?

A levelezőkliensek nagy része nem jeleníti meg automatikusan a képeket egy hírlevélben. Ha kép is van a levélben, az olvasó egy üres négyzetet lát először. Ha kattint az “Az alábbi képek megjelenítése” linkre felül, akkor fognak csak betöltődni a képek, tehát amíg nem engedélyezi a képek megjelenítését, nem is fogja azokat látni.

Ha a hírleveled egyetlen képből áll, semmi szöveg, max. az alján a leiratkozásra vonatkozó rész, és ki akarod kerülni, hogy egy nagy üres négyzettel találkozzon először az olvasó, akkor NEM SZABAD ELFELEJTENED kitölteni a kép ALT szövegét, vagy helyettesítő szövegét! Ide általában egy kérést szoktak írni, pl.: Ha ezt olvasod, kérjük, engedélyezd a képek megjelenítését!

Ha ez a helyettesítő szöveg ott van, akkor máris egyértelműbb az olvasónak, hogy mit kell csinálnia. A bemutatott pédában ezt elfelejtették a levél szerkesztésekor.

Miért ezt (Ennél jobb ajánlatunk az idén már nem lesz! A leiratkozáshoz KATTINTS IDE!) látja az olvasó a levelezőjében, mielőtt megnyitja a levelet?

Nos az, hogy nem adtak meg a képnek helyettesítő szöveget, további problémákat szült.

A levelezőkliensek a tárgy után megjelenítik a hírlevél első mondatát, pontosabban az első szöveges elemet, amit a hírlevélben találnak. (abból is csak egy részt, amennyi kifér) A péda hírlevélben nem volt szöveges elem a kép mögött, minden szöveg a képen volt, amit ugye nem tud a levelező megjeleníteni, hát megjelenítette azt, amit talált … a leiratkozásra vonatkozó felhívást. Ha lett volna a képnek helyettesítő szövege, akkor azt jeleníti meg. pl. Nehogy lemaradj róla, kattints a képek megjelenítésére! Mondjuk ebből csak a “Nehogy lemaradj róla,” fért volna ki, de jobb mint a leiratkozásra felhívás …

Igen, a méret is lényeges:

Az egy képből álló hírlevelek további hátránya, hogy általában a nagy képeket használnak bennük. Nagy fájlméretű képek esetében (1-2 MB) a levélméret is ugyanígy nagy lesz, amit a spamszűrők nem díjaznak. Mi ennél jóval kisebb méretű képeket javaslunk: 30-40 KB.

Nagy levélméret esetén a kiküldés lassulhat, mi a ListaMesternél extrém nagy levelek esetében direkt lassítjuk. Nem annyira a saját szervereink védelmében, azok bírják a kiképzést, hanem a fogadó szerverek miatt. Pl. ha a freemailt megbombázod egy óra alatt 1000 db 2-3 MB méretű levéllel, “rosszul lesz” és lezár előtted, azaz egy jó darabig nem fogad levelet Tőled.

 



7 hozzászólás a(z) “Egy képből álló hírlevél: szép-szép, de minek, ha nem jelenik meg?” bejegyzéshez

  1. Nagy Zsuzsánna szerint:

    Köszönöm szépen, nagyon hasznos tippeket kaptam. A képpel kapcsolatos részletekre én sem fordítottam nagy hangsúlyt. Ezután másképp csinálom.

    Üdvözlettel
    Zsuzsa

  2. Péter István szerint:

    Amikor kezdtem ezzel a témával foglalkozni, akkor azt hittem, hogy egy e-mailben fontos a kép. MOst már tudom, hogy a “nagyok” csak írnak, azt is a legegyszerűbb betűvel. Ha netán van is kép, és elmarad, akkor sem történik semmi. De önmagában képre alapozni az baklövés 🙂

  3. City Gold Rent szerint:

    Nagyon jó! Hasznos és érdekes. Pont aktuális is. Köszönöm

  4. Halász Péter szerint:

    Szia,

    Ügyes észrevétel. Sok jót olvasok nálatok mindig, így tovább.

    Ui.: Láblécben még ©2012 van.

    Üdv,
    Pet

  5. Bacskai hajni szerint:

    Szolgáltatásoknál értem. De például termékeknél? Ruha, divat, gyerekjáték? Ott is a szoveg lenne a legjobb?
    Koszi

    • Listamester szerint:

      Kedves Hajni,
      Alapvetően nem vagyunk a képes hírlevél ellen. Természetesen lehet használni, webshopoknál – amit te is írtál, ruha, divat, játék – nem is lehet megkerülni. Amire itt felhívtuk a figyelmet, hogy ne álljon az egész levél egyetlen képből. Kép + szöveg (kép nélkül is értelmezhető szöveg!), több kép + szöveg, mindezt nyugodtan lehet használni és tesztelni. Az a gond, ha csak egy kép az egész levél és más semmi.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


8 − hat =