Felugró ablakok

Mit kezdj a felugró ablakokkal? Most megmondjuk!

Felhasználóként a felugró, avagy pop-up ablakokat néha átoknak érzi az ember, hiszen a legtöbb oldalon ez idegesítő módon jelenik meg, és inkább elriaszt a feliratkozástól. Ráadásul mind több és több weblap használ fárasztó, türelmet próbáló megoldásokat.
A másik oldalról nézve viszont kötelező elem a marketingedben: hiába szép dolog a közösségi média, az e-mail marketing ugyanis erőseb, mint valaha, és sokkal jobb megtérülési mutatókkal rendelkezik, mint az előbbi.

Ahhoz viszont, hogy sikeres legyél ebben, listát kell építened, listaépítéshez pedig az egyik legjobb eszköz, amit használhatsz, az a felugró ablak. A felugró ablak ugyanis működik, és a pop-up gyorsabban növeli a feliratkozók számát, mint a hagyományos feliratkozási mező. Leadgyűjtéshez ezért nehéz jobb módszert találni.

Mi a teendőd akkor? Hogyan vághatod át ezt a gordiuszi csomónak tűnő problémát, amely szerint a pop-up felhasználóként zavaró, mégis kiválóan működik? A legfontosabb feladatod, hogy megtaláld az arany középutat, vagyis az, hogy megértsd:

Mikor nem zavaró a pop-up?

A jó pop-up sajátossága, hogy azt az oldalra látogató felhasználó kitölti. És hogy növeli a konverziót.

A rosszé az, hogy nemcsak az ablakot zárják be, hanem magát az oldalt is. A felhasználó türelme véges, és hamar fel tudja magát idegesíteni, ha olyan elemmel találja szembe magát, ami zavarja a fogyasztásban.

A jó pop-up viszont nem zavar, nem irritál, és nem vezet automatikusan lepattanáshoz:

A jó pop-up onnan ismerszik meg, hogy a felhasználók nemcsak feliratkoznak rá, de az növeli az oldalon töltött időt is. Érdemes neked is tesztelni a különböző verziókat, és mérni, hogy melyik verzió működik, hogy majd azt használhasd a továbbiakban.

Melyek a leghatékonyabb pop-up módszerek?

Ebben a cikkben példákat is találsz.

Erre figyelj… a Google miatt

A Google már többször is hadat üzent a zavaró felugró ablakoknak, ezért érdemes pár dologra odafigyelni, ha az ember nem akarja összeakasztani a bajszát a keresőmotorral. 2017. január 10. óta ugyanis a Google bünteti azokat a weboldalakat, amelyek zavaró felugró ablakokat használnak mobilon, és a következmény ijesztő: romlik miatta az oldal rangsorolása a mobilos találati oldalon.

Hogy milyen felugró ablakokat érdemes elkerülni? Azokat, amelyek azonnal megjelennek belépéskor, vagy eltakarják a teljes tartalmat, de a Google azt sem díjazza, ha olyan dizájnt használ a weboldal, amiben hajtás felett egy pop-uphoz hasonló rész van, és a lényegi tartalom a hajtás alá szorul.

Összefoglalva: a Google azokat a megoldásokat bünteti, amelyek a felhasználók élményébe belerondítanak.
Viszont jelenleg nem jár büntetés az asztali gépen vagy az oldalon belül használt pop-up ablakok miatt.

Lehet ezt kényelmesen is

A ListaMester-t használóknak viszont még jó hírünk is van: az OptiMonkkal való integráció miatt a pop-up ablakokban feliratkozók nálunk automatikusan bekerülnek a rendszerbe, és nem kell azokat bizonyos időközönként kézzel feltöltögetni. Más felugró ablakos rendszer használata esetében az adatokat kézzel kell szinkronizálni, ez pedig nem valami kényelmes és praktikus.
Képzeld el, hogy egy ilyen egyszerű megoldással milyen sok időt takaríthatsz meg, és hogy így valóban hasznos segítséged lehet a felugró ablak használata.



2 hozzászólás a(z) “Felugró ablakok” bejegyzéshez

  1. Mennyibe kerül, hol lehet referenciát nézni?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


tizenöt + 12 =