Így válaszd ki a legaktívabb olvasóidat

A legaktívabb olvasók megszólításával, extra bevételre tehetsz szert. Mindjárt mutatjuk a „hogyan”-t, de előtte a „miért”-ről:

Abban biztosan megegyezhetünk, hogy aki aktívan olvassa a leveleidet, azaz megnyitja és kattint bennük, azt igazán érdekli, amit írsz. Igazán érdekli a már kiküldött 3-4-5-9 leveled az új szolgáltatásodról, máskülönben miért olvasgatná. Miért kezelnéd akkor őket ugyanúgy, mint a többi olvasódat, akik kevésbé érdeklődőek?

Egy részük, vásárolni fog, de lesz olyan is,a ki bár eddig végigkattintgatta a leveleidet, de nem vásárolt. Neki lehet, hogy csak egy utolsó hírlevél hiányzik a vásárlásához, amiben leírod azok véleményét, akik már megvették a termékedet. Vagy meg is kérdezheted tőle, hogy miért nem tudott még dönteni, és a következő levélben kezelheted ezeket a kifogásokat.

Ha őket nem szólítod meg, akkor pénzt hagysz az asztalon.

Ezentúl egyszerűen és bármikor megkerestetheted a szoftverrel a legaktívabb olvasókat, hogy aztán csak nekik küldjél egy ajánlatot, egy extra letölthető anyagot, egy kupont, egy utolsó lehetőségről levelet, stb.

Hálás dolog a szegmentálást a legjobb olvasókkal kezdeni: gyorsan és nagy tömegben reagálnak.

 

Hogyan válasszuk ki az aktív olvasóinkat?

Egyáltalán mi az, hogy AKTÍV? Ki az, aki AKTÍV?

Aki megnyitja a levele(i)det, vagy kattint benne bármilyen linkre. Mindkettőre rá tudsz a segítségünkkel keresni.

Ezt a szűrőt, ami segít neked kiválasztani a legjobb olvasóidat, „aktívan olvasta mostanában az emaileket”  -nek nevezte el a fejlesztő kolléga. (Igen, tudjuk, hogy a helyesírás sántít, a felszín lecserélésével ezt is cserélni fogjuk.)

Nézzük, hol találod!

Főmenü – Kiválasztó szűrők – új szűrő létrehozása – A szűrő válasszon ki mindenkit, aki aktívan olvasta mostanában az emaileket

+ válaszd ki, hogy melyik csoportodra akarod alkalmazni, és kattints a Szűrő létrehozása gombra!

Aktív olvasók kiválasztására szűrő létrehozása a ListaMesterben

Aktív olvasók kiválasztására szűrő létrehozása a ListaMesterben

Hátra van még, hogy beállítsd, szerinted mit legyen az „aktív olvasás”:

A Csoporttag kiválasztó szűrő szerkesztése oldalon nevezd el a szűrőt! pl. Ha úgy döntesz, hogy az, aki az utolsó 3 kampányleveledet olvasta, az lesz most számodra az érdekes, akkor legyen a szűrő neve: utolsó 3at olvasta!

A rendszer kiírja emlékeztetőül, hogy melyik csoportodra készül ez az új szűrő, és azt, mire fog szűrni: Kiválaszt mindenkit, aki aktívan olvasta mostanában az emaileket.

Írd be, hogy a legutóbb kiküldött kampányleveledből mennyit vegyen a rendszer figyelembe! Ebben a példában az utolsó 3 kiküldött levél megnyitóinak akarunk majd újabb levelet küldeni, ezért 3-at írtunk be. Ha te itt 10-et írsz be, akkor a legutolsó 10 kampányleveleddel (a csoportra tömegesen kiküldött levelekből az utolsó 10) számol a szoftver.

Megjegyzés: Hírlevélsorozatban kiküldött levelekre ez a szűrő nem alkalmazható!

Beállítások a legutóbb kiküldött három kampánylevelet megnyitók szűrésére

Beállítások a legutóbb kiküldött három kampánylevelet megnyitók szűrésére

Döntsd el, hogy mi legyen az aktivitás mércéje! Megnyitás vagy kattintás?

Ha a megnyitást választod, arra számítanod kell, hogy nem lesz tökéletes a szűrés. A megnyitás mérése soha sem pontos, mert vannak, akiknek a levelezője nem tölti be automatikusan a megnyitást mérő képet, vagy nem adnak rá engedélyt, ezért bár megnyitják a leveledet, de nem tudunk róluk. Az átkattintás viszont pontosan mérhető. Bármelyik linkre is kattintott az olvasó a levélben (ha csak egy linkre és csak egyszer, akkor is), azt mérni tudjuk.

Végül kattints a Változtatások mentése gombra! A szűrő elkészült, ott lesz a kiválasztó szűrők listáján.

Hogyan/hol tudod ezt a szűrőt használni?

Egyszerűen írd meg azt az ajánlatot, amit csak a legjobb olvasóidnak szeretnél felkínálni, és a hírleveledre állítsd be ezt a szűrőt, amikor beidőzíted a csoportra!

Aktív olvasókat kiválasztó szűrő használata

Aktív olvasókat kiválasztó szűrő használata

Az aktuális kampányodon belül külön kis kampányt tudsz így indítani azokra, akik bár olvasták a kampányban eddig kiküldött összes leveledet, de még nem rendeltek. Lehet, hogy már csak egy utolsó levél hiányzik, hogy rákattintsanak arra a bizonyos „Megrendelem”  gombra!

Megjegyzés: Ezt úgy kell kivitelezni, hogy ezt az új szűrőt egy „ÉS ” -el összekapcsolod a „nincs benne a megrendelő csoportban” szűrővel, és ezt az összetett szűrőt teszed a levélre, amit kiküldesz a csoportra.

 



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


tizennyolc + tizenhét =