Mi az a “split teszt”?

Ha optimalizálni szeretnéd a leveled tartalmát, a legjobb módszer, ha a hatékonyságát méred. Azaz, hogy hányan nyitják meg, vagy ami még pontosabb, hogy hányan kattintanak át egy benne levő tartalmi oldal linkjére.

Tegyük fel, hogy a levél tárgyán szeretnél változtatni, azt remélve, hogy az új tárgysor hatékonyabb lesz. Ekkor a tippelésnél vagy megérzésnél sokkal jobb módszer mérni, hogy melyik tárgysorral hányan olvassák el a levelet. A csoportra kiküldött levelek felét az egyik tárgysorral, másik felét a másik tárgysorral küldöd, véletlenszerűen választva. Ezt hívják split tesztnek. Ehhez nem kell kettészedned a csoportot, a ListaMester megoldja, hogy véletlenszerűen választ két levél közül.

Természetesen bármit változtathatsz a levélen, nemcsak a tárgysorát. Egyszerűen másold le a levelet, és az új példányon végezd el a változtatást. Ezután a kiküldésnél add meg ezt a módosított új levelet alternatív emailként. Kiküldés során minden címzett véletlenszerűen valamelyik verziót fogja megkapni. A statisztikák menüpontban másnap, harmadnap látni fogod, melyik levelet nyitották meg többen.

Így fogsz tudni egyre hatékonyabb leveleket írni, és nem kell majd pusztán a megérzéseidre hallgatnod, hanem objektíven kimérheted a levelek hatását.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


kettő × 2 =