Mit tudnak és hogyan működnek az MLM funkciók?

Az MLM funkció arra jó, hogy hierarchikus csoportot tudsz létrehozni. Ez azt jelenti, hogy nyilván lehet tartani, hogy ki kinek a meghívására került be a csoportba. Ezt lehet egyrészt kézzel adminisztrálni, másrészt automatizálva is tud működni meghívó linkekkel, vagy a feliratkozási űrlapra mutató speciális egyedi linkek használatával. Továbbá egyszerűen az űrlapon is be lehet kérni a meghívó email címét. Ezen módszerek használatát, előnyét és hátrányát alább taglaljuk.

Ha van egy ilyen hierarchikus csoportod, akkor különféle kimutatásokat lehet Excelbe exportálni belőle. Pl. lehet alcsoport vezetőnként lekérni statisztikákat, lehet teljes függőségi fát Excelbe exportálni, valamint olyan funkció is van, ami emailt küld a csoportvezetőknek, amihez a LM hozzácsatolja a teljes alcsoportjukra számított aktivitási statisztikát a megadott időszakra vonatkozóan.

Az MLM funkciók használatát a csoport általános beállításainál tudod bekapcsolni (MLM hierarchia használata a csoporttagok között). Ha ezt bekapcsolod, akkor a tagok listájánál alul meg fog jelenni egy új blokk, amiben az MLM funkciók használhatók a kiválasztott tagokra. Itt tudod pl. kézzel felépíteni a hierarchiát. A mentőövre kattintva találsz további leírásokat, hogyan. Itt lehet továbbá a statisztikákat is exportálni, és e-maileket küldeni az alcsoport vezetőknek. A tagok táblázatában pedig meg fog jelenni egy új oszlop “csoportvezetője” fejléccel, ott látszik, ki kinek a vezetője.

Most pár szót az automatizálásról.

Ha szeretnél egy meglevő csoportba további tagokat toborozni, akkor a következő lehetséges eljárások léteznek erre:

1. Meghívó levelek kiküldése a “meghívó link” funkcióval
2. Meghívó levelek küldése meghívó űrlappal
3. Tagok toborzása a sima feliratkozási űrlappal, elkérve a meghívó email címét

1. Meghívó levelek kiküldése a “meghívó link” funkcióval

Szerkessz egy olyan levelet, amiben megkéred a (lehetőleg elégedett) ügyfeleidet arra, hogy ajánlják szolgálataidat ismerőseiknek is. Célszerű valami ajándékot is felajánlani. Fontos, hogy a levélben legyen egy sablon, amit csak átmásol magának, (esetleg csak minimálisan módosítja), és már küldheti is tovább. Ebbe a levélbe lehet beszúrni a levélszerkesztő oldalon egy speciális linket (Meghívó link), amire ha rákattint valaki, akkor a feliratkozási oldalra fog jutni. Ilyenkor a ListaMester azt is fogja tudni az egyedi link alapján, hogy kinek az ajánlására jött a látogató. A Statisztikák menüpontban nyomon lehet követni, hogy ki kinek az ajánlására iratkozott fel a csoportba.

Ennek a módszernek van egy olyan hátránya, hogy sokan lusták lesznek átszerkeszteni a levelet, egyszerűen továbbküldik. Emiatt ebbe a levélbe kivételesen NEM szabad leiratkozási linket vagy adatmódosító linket tenni, mert akkor a csoportvezetőt fogják leíratni a türelmetlen olvasók, akiket ő majd megbombáz meghívóval. Technikailag egyébként tökéletesen működik, és jogilag is kifogástalan megoldás, hiszen ez nem számít spamelésnek, mindenki a saját email fiókjából küldi tovább a levelet.

2. Meghívó levelek küldése meghívó űrlappal

Ez egy fokkal kifinomultabb módszer mint az 1-es, a lényege viszont ugyanaz, csak a megvalósítása elegánsabb. Tehát ismét a már meglevő csoporttagoknak küldjük ki a levelet, de most nem a “meghívó link beillesztése a szöveg végére” funkciót használjuk, hanem a “meghívó űrlap linkje beillesztése a szöveg végére” kell nekünk. Ekkor nem a feliratkozási űrlapra fog mutatni a beillesztett egyedi link (ami azonosítja a meghívót), hanem egy olyan űrlapra, amin az illető csak beírogatja a címzettek e-mail címeit. Ő majd ha akarja, szerkeszti a meghívó levél szövegét, végül pedig egy gombnyomással kiküldi a meghívó levelet a felsorolt címzetteknek. A címzettek ezt megkapva olyan linket kapnak a meghívó levélben, amire kattintva a szokásos feliratkozási űrlapra jutnak, ám a rendszer tudni fogja, kinek az ajánlására jöttek, és automatikusan bekerülnek a csoportvezető alá, ha feliratkoznak.

A meghívó űrlap szövegét az Űrlapok menüpont alatt tudod szerkeszteni, itt lehet megadni a meghívó levél alapszövegét (amit persze a címzett átfogalmazhat, mielőtt kiküldi). Ezt a módszert inkább ajánljuk az 1. helyett. Hátránya lehet, hogy a leveleket nem a feladó küldi, hanem a LM szervere, amit néhány esetben a spam szűrők szigorúbban szűrhetnek, mint az egyéni levelezéseket. Ez nem tipikus, de emiatt alacsonyabb lehet a bejutási arány bizonyos email szolgáltatóknál (freemail, citromail).

3. Tagok toborzása a sima feliratkozási űrlappal, elkérve a meghívó email címét

Ez a legegyszerűbb módszer: felveszünk egy új adatmezőt a feliratkozási űrlapra, amiben megkérdezzük, hogy kinek a meghívására iratkozott fel valaki. A módszer hátránya, hogy utána kézzel kell beállítani a hierarchiát. Ez sajnos sok munka lehet, mert az emberek néha elírják a címet, vagy a meghívónak egy másik, számunkra ismeretlen email címét írják be, esetleg ki se töltik a mezőt (vagy helytelenül). Előnye viszont, hogy ez az űrlap bárhova beilleszthető, pl. egy honlapra is, és nem csak úgy működik a dolog, hogy valaki meghívja, hanem úgy is, hogy a weblapon bóklászva bepottyan valaki. Használható kiegészítő jelleggel is.



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


16 + hét =