WooCommerce integráció

A méltán közkedvelt WooCommerce (WordPress rendszerhez ingyenes webáruház kiegészítő) is már könnyen integrálható a ListaMester-rel.

Mit jelent ez pontosan?

Összekötés után a WooCommerce áruházadban a megrendelők automatikusan átkerülnek a ListaMester-be az összes adatukkal együtt. Nem kell kézzel másolni, Excel táblákkal dolgozni. Ki, mikor, mit rendelt, mennyit fizetett, hányszor rendelt már, összesen eddig mennyi pénzt hagyott nálad, számlázási adatok, stb. A régi vásárlók is, tehát akik még az integráció beállítása előtt vásároltak nálad, és az új vásárlók is – ők már automatikusan.

Miért érdemes a két rendszert összekapcsolnod?

A jelszó: Újraértékesítés. Automatikusan érkeznek az adatok a vásárlóidról és sokkal egyszerűbb lesz személyreszabott hírlevelekkel elérned őket, és újra eladnod nekik. Szűrőkkel könnyedén kiválaszthatod, hogy pl. ki az, aki már vett egy bizonyos terméket tőled és ajánlhatsz neki egy másikat, vagy egy bizonyos összeg fölött költő vásárlóidnak küldhetsz egy VIP ajánlatot. Tűhegyesen célozhatsz a vásárlóidra, és akkor még az automatizmusokat nem is említettük. Nem vásárolt valaki már pl. 6 hónapja? Megy neki az automata emlékeztető, hogy szeretettel várod az új kollekcióval.

Ezeknek a funkcióknak köszönhetően könnyebben,

kevesebb munkával és hatékonyan újra vásárlásra csábíthatod

a meglévő vevőidet, azaz növekedni fog a bevételed.

Mi szükséges hozzá egy ListaMester előfizetői fiókon kívül?

Minimum 2.1-es verziójú WooCommerce webáruház és SSL tanusítvány (https protokoll) használata. Alkalmazni fogjuk továbbá a Woo Checkout Field Editor Pro bővítményt, ami egy ingyenes plugin. (vagy legalábbis nagyon ajánljuk, hogy használd)

Kis kitérő: Miért kell/ajánlott a Woo Checkout Field Editor Pro bővítmény is az integrációhoz?

Nem konkrétan az integrációhoz kell. Fontos azt is megoldani, hogy ha egy olvasó leiratkozik a hírleveledről, akkor ezt az információt a WooCommerce áruházban (esetleg) újra rendelő olvasóhoz hozzá tudjuk rendelni. Ha nincs ott XY neve mellett, hogy kér, vagy nem kér hírlevelet, akkor leiratkozása után, amikor a ListaMester ismét automatikusan letölti az adatokat a webáruházból, (ez kb. 6 óránként automatikusan megtörténik) ismét áthozza XY-t a megrendelők listájába, és újra kimennek neki a levelek, amiknek nem kéne. Ezt a + információt, hogy kér-e hírlevelet, fogjuk tárolni egy külön adatmezőben, amit a Woo Checkout Field Editor Pro bővítménnyel hozunk létre. Így ha leiratkozik, a ListaMester törli őt természetesen a ListaMester rendszerében a listáról, és ha legközelebb újra frissít és áthozza az adatokat, akkor bár ismét átkerül XY, DE már ott lesz ebben az új adatmezőben, hogy nem kér hírlevelet. Természetesen, ha ő egy új megrendelésénél bepipálja, hogy kér hírlevelet, akkor ez az információ fog átjönni. (Ha nem akarsz egy plusz adatmezőt a megrendelő űrlapra – kér/nem kér hírlevelet – akkor van egy másik módszer is a hírlevélről leiratkozó vásárlók kiszűrésére a hírlevélküldésnél, erről legalul olvashatsz.)

Tehát az első lépés a Woo Checkout Field Editor Pro bővítmény letöltése és telepítése. Ezzel menedzselhető, hogy a megrendelő űrlapon melyik mezők látszódjanak, adható és szerkeszthető az űrlaphoz új mező. Új menüpont jelenik meg oldalt: Checkout Form.

Ennek a segítségével egy új adatmezőt kell hozzáadni a megrendelő űrlaphoz.  Az Additional Fields fülön lehet extra adatmezőket létrehozni az Add field gombra kattintva.  Az új adatmezőhöz pontosan azokat írd be/válaszd ki, amit a képen látsz. Ez lesz a neve (Name):lm_newsletter (lm alsó vonal newsletter), a típusa: Select, Label: Kérek hírlevelet (ez lesz az űrlapon, persze lehet máshogy is megfogalmazni), Options: igen/nem (ezt a két lehetséges választ írd be és ebben a formában!), Class: form-row-wide. + a többi beállítás a Class alatt.

Új mező hozzáadása Edit Checkout Field segítségével

Új mező hozzáadása Edit Checkout Field segítségével

Így most már a vevők egyértelműen jelezhetik, hogy kérnek/nem kérnek hírlevelet, és ha leiratkoznak a hírlevélről, akkor a rendszer ezt a választ át tudja állítani “nem”-re, ha legközelebb vásárol és ezért ismét megérkeznek a vásárló adatai a Woo-ból a ListaMester-be. (és ha a vásárló maga nem kérte az új vásárlásánál a hírlevelet. Ha kérte, akkor természetesen az “igen” válasz jön át.)

Hogyan kell a két rendszer összekapcsolni?

Ezt állítsd be a Woo webáruházadban:

A Beállítások menüpontban az API fület kiválasztva az Általános beállítások oldalra jutsz. Itt kell a REST API engedélyezése opciót kiválasztanod. Kattints a Módosítások mentése gombra!

REST API engedélyezése Woo webáruházban az API kapcsolat létrehozásához

REST API engedélyezése Woo webáruházban az API kapcsolat létrehozásához

Ezután a Kulcsok/Alkalmazások oldalon fogsz egy új kulcsot beállítani. Kattints a Kulcs hozzáadása gombra!

Kulcs hozzáadása Woo webáruházban az API kapcsolat létrehozásához

Kulcs hozzáadása Woo webáruházban az API kapcsolat létrehozásához

Be kell írnod az új kulcs adatait. Leírás: LM_WOO, Felhasználó: ez legyen egy admin felhasználó, Jogosultságok: Olvasás/Írás. Kattints az API kulcs generálása gombra!

Kulcs adatai Woo webáruházban az API kulcs generálásához

Kulcs adatai Woo webáruházban az API kulcs generálásához

Megkapod a két rendszer kapcsolatához szükséges kódot a Woo webáruházadból. A kulcs adatait MOST írd fel, mert ezt később nem fogod elérni! Szükséges a Fogyasztói kulcs (Consumer key) és a Fogyasztói jelszó/titok (Consumer secret) is. Ezt a két kódot fogod beírni a ListaMester-be.

Legenerált kulcs Woo webáruházban

Legenerált kulcs Woo webáruházban

Ezt állítsd be a ListaMester fiókodban:

A Beállítások menüpontban válaszd a Kapcsolatok külső rendszerekkel menüpontot! A kapott listából értelemszerűen válaszd a WooCommerce lehetőséget!

ListaMester-ben Woo webáruház kapcsolat létrehozása - első lépés

ListaMester-ben Woo webáruház kapcsolat létrehozása – első lépés

A WooCommerce webshop integráció oldalon be kell írnod a korábban legenerált kódokat a webáruházadból. Először a webshop URL-ét, (csak HTTPS  jó!) majd az API kulcsot és az API jelszavat. (Fogyasztói kulcs – Consumer key, Fogyasztói jelszó  – Consumer secret) Fontos, hogy ne maradjon szóköz a jelszavak előtt a bemásoláskor! Kattints a Kapcsolat tesztelése gombra! Ha mindent jól másoltál be, és előtte a webáruházban is jól állítottad be a kulcs adatait, akkor a rendszer kiírja: Test OK. Ezután kattints a Mentés gombra, hogy a kapcsolatot a rendszer elmentse. Amennyiben valami hibát észlel, akkor ERROR üzenetet kapsz. Ellenőrizned kell, hogy a fenti utasításokat pontosan követted-e, jól másoltad-e ki az adatokat.

ListaMester-ben Woo webáruház API paramétereinek beírása

ListaMester-ben Woo webáruház API paramétereinek beírása

Miután a kapcsolat létrejött és elmentetted, lekérheted a már meglévő vásárlóid adatait. Tégy egy pipát az “Automatikusan töltsük le az összes megrendelési adatot a ‘WooCommerce – automatikus – ne töröld!’ csoportba” opció elé és kattints az Azonnali letöltés vagy frissítés gombra!

A rendszer automatikusan létrehozza a WooCommerce – automatikus – ne töröld! csoportot benne az ÖSSZES EDDIGI VÁSÁRLÓDDAL és vásárlásaik adatával. Ha ez több ezer, akkor lehet, hogy néhány másodpercet várnod kell.

Kérünk, hogy a csoport elnevezését ne módosítsd! A rendszer az adatokat automatikusan frissíti, kb. 6 óránként. A legutolsó frissítést kiírja az Azonnali letöltő gomb alatt.

Fontos: frissítéskor a rendszerbe akkor jön át egy vásárlás az adataival, ha a státusza már “Teljesítve”, avagy “Completed”. Tehát akkor, amikor még csak leadta a rendelését, akkor még nem fogja a ListaMester átvenni.

 

ListaMester-ben Woo webáruházból adatok letöltése

ListaMester-ben Woo webáruházból adatok letöltése

Milyen adatok jönnek át?

Ha a csoportjaim listában kiválasztod ezt az új csoportodat és a szerkesztés linkre kattintasz, majd az Adatmezők linkre, akkor ott látod magad előtt, hogy milyen adatokat hozunk át a webshopodból a ListaMester-be.

A számlázási adatok, az utolsó vásárlásának adatai (mikor, mit vásárolt, cikkszámok, termékek, mennyit fizetett), az összes vásárlásának adatai (összeg, szám, cikkszámok, történelem). Ezeket az adatokat, ha akarod látni a tagok listájában is mindenki neve mellett, akkor itt meg kell szerkesztened. Amilyen adatot látni szeretnél a tagok listájában, az elé tégy pipát, kattints a szerkesztés linkre, pipáld be a Mutassuk a tagok táblázatában opciót és mentsd el a módosítást!

ListaMester Woo webáruházból áthozott vásárlói adatok listája

ListaMester Woo webáruházból áthozott vásárlói adatok listája

Mire lesz jó, ha összekötöd a Woo webshopodat a ListaMester-rel?

Minél több adat a feliratkozóról (itt vásárlóról), annál jobban tudod célozni az ajánlataidat. Kiválasztó szűrőkkel ki tudod választani csak azokat, akik egy bizonyos termékedet vették meg, és tudsz nekik ajánlani hozzá kiegészítő másik terméket. Ezt az ajánlatot felesleges lenne az egész listának kiküldeni, mert azokat kevésbé fogja érdekelni, akik még nem vásárolták meg az előzőleg említett terméket.

Kinek küldhetsz hírlevelet? Az összes vásárlódnak?

Nem, csak annak, aki erre engedélyt adott. Ha nem kérte a hírlevelet, akkor a “Kérek hírlevelet” adatmezőben “nem” fog szerepelni, ill. ha eddig nem volt ilyen adatmeződ a megrendelő űrlapon, akkor is alapértelmezetten a “nem” válasz lesz beírva. Nekik csak a konkrét vásárlásukkal kapcsolatban küldhetsz hírlevelet, egyéb ajánlatokat nem.

Mi történik, ha valaki leiratkozik a ListaMester által kiküldött hírlevélben?

A ListaMester-ben természetesen erről a listáról töröljük, de a webshopban ott marad. Az automatikus frissítésnél újra átkerül az adataival, de a “Kérek hírlevelet” adatmezőben már a “nem” fog szerepelni. Ha legközelebb ismét rendel és kér hírlevelet, akkor ahogy átkerül a ListaMester-be, a “Kérek hírlevelet” adatmezőben “igen” fog szerepelni. Ha a következő rendelésénél nem kér hírlevelet, akkor marad a “nem”.

Hogyan küldjél helyesen hírlevelet erre a csoportra? (Azaz csak olyan kapjon, aki kért hírlevelet.)

Készíts egy szűrőt, ami azt nézi, hogy ki kért hírlevelet, azaz kinek van a “Kérek hírlevelet” adatmezőjében “igen” válasz. Amikor beállítod  a hírleveledet a csoportra az Email küldés menüpontban, akkor ezt a szűrőt ne felejtsd el bekapcsolni! Így biztos lehetsz benne, hogy csak az kapja meg, aki kérte.

Ha több feltételnek is meg kell felelnie annak, akinek levelet szeretnél küldeni, akkor összetett szűrőt kell készítened a vásárlói csoportra. Tehát ha azt szeretnéd, hogy az kapjon hírlevelet, aki kérte, és aki eddig 10 000 és 50 000 forint között költött nálad, akkor az előzőleg említett szűrő mellé el kell készítened egy másikat is, ami azt nézi az Összes vásárlás összege adatmezőben, hogy ez a szám 10 000 és 50 000 között van-e. (Kiválaszt mindenkit, aki -nek a válaszában megadott számérték egy intervallumba esik) Majd a két szűrőt “ÉS” -el összekapcsolod. 

Mi történik akkor, ha nem teszel “Kérek hírlevelet” lehetőséget a megrendelő űrlapra, ill. nem fogod használni a Woo Checkout Field Editor Pro bővítményt?

Nem lesz adatod arról, hogy a vásárlód szeretne-e hírlevelet kapni. Ha csak a vásárlásukkal kapcsolatod információt küldöd ki hírlevélben, akkor ez nem gond. Ha mást is szeretnél, akkor igen. Ha valaki leiratkozik, akkor következő adat szinkronizáláskor ugyanígy átjön az adataival együtt, hisz a webshopod nem tudja hol tárolni az információt, hogy ez a vásárló nem kér már hírlevelet. Azonban ez a probléma egy kis vargabetűvel megoldható a ListaMester-ben.

Ha nem akarsz “Kérek hírlevelet” adatmezőt használni a megrendelő lapon, akkor hozzál létre egy “Leiratkozott vásárló” nevű csoportot a ListaMester-ben! A vásárlói csoportodnál az Általános beállításoknál állítsd be, hogy aki ebből a csoportból leiratkozik, azt mentse a rendszer ebbe a “Leiratkozott vásárló” nevű csoportba! Készíts el egy kiválasztó szűrőt a vásárlós csoportodra, ami azt nézi, hogy ki az aki NEM tagja a “Leiratkozott vásárló” csoportnak! Ehhez az kell, hogy először készíts egy “tagja a “Leiratkozott vásárló”” csoportnak szűrőt, majd ennek készítsd el a tagadását! (Egyszerű, ott van a leírás linkeken.) Ezentúl ha levelet akarsz küldeni a vásárlós csoportodnak, akkor a kiküldés beállításakor be kell kapcsolnod ezt a “NEM tagja a “Leiratkozott vásárló” csoportnak szűrőt. Ez értelemszerűen azt fogja eredményezni, hogy kiküldéskor a rendszer csak annak küldi ki a leveledet a vásárlós csoportban, aki nem iratkozott még le.

 



Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


1 × kettő =